טיפול נטורופתי וטבעי במעי הרגיז

תסמונת המעי הרגיז Irritable bowel syndrome הינה תסמונת שאין לרפואה הקונבנציונאלית פתרון עבורה. תסמונת המעי הרגיז יכולה להופיע בכל שלב בחיים ובדרך כלל לאחר שהרופא ישלול מחלות אחרות הקשורות למערכת העיכול תתקבל האבחנה.

הערכה היא כ- 20% מהאוכלוסייה סובלת מ- IBS שבדרך כלל נשים סובלות יותר מגברים. התסמונת מקושרת לתזונה לקוייה ולמתחברמה הרגשית, הרבה פעמים, עיכול לא תקין של המזון הינו פועל יוצא של קושי בעיכול חוויות היום-יום שלנו אשר גורמות לסטרס/לעומס במערכת העיכול.

תסמונת המעי הרגיז הינה הפרעה בפעילות התקינה של כל דרכי העיכול שתוצאתה כאבעצירות או שלשולבמצב נורמליחומרי הפסולת עוברים בצינור העיכול לכוון פי הטבעת באמצעות התכווצויות קצביות של המעיבIBS הופכות ההתכווצויות להיות בלתי סדירות בתדירותם ו/או בעוצמתם ולכן הלוקים בתסמונת סובלים מעצירות או שלשולהעוויתות המכאיבות נובעות מההתכווצויות החזקות של המעי הגס וזה מתרחש כמעט תמיד כשהאדם ער ורק לעיתים נדירות הן מעירות את האדם משנתו.

בתסמונת המעי הרגיז האדם ידווח על עצירות או שלשול שלעיתים יהיו מלווים בכאב ולעיתים יהיו ללא כאב נלווההכאב הינו בדרך כלל מלווה בהתכווצויות בחלק התחתון של הבטן אשר מוקל על ידי התרוקנות. השלשול האופייני לתסמונת המעי הרגיז הוא עם הקימה מהשינה (דחף חזק) או לאחר ארוחה.

תסמינים אופייניים נוספים למעי רגיז הינםהופעת ריר בצואהגזים המשתחררים מפי הטבעתקולות גרגור הנשמעים מהבטןקשיי עיכול ובחילותמתחחרדהדיכאוןגירוי בפי הטבעת ואי סבילות למזונות מסוימים.  

הטיפול הנטורופתי הינו אישי ומותאם לתסמונת מעי הרגיז בהתאם למטופל וכולל תזונה מאוזנתמגוונתעשירה בסיבים תזונתיים והיפו-אלרגניתשימוש בתוספי תזונהצמחי מרפאשמירה על פלורת מעיים תקינהרכישת כלים להתמודדות טובה במצבי סטרס וכן טיפולים נוספים בהתאם לצורך.

מאמרים נוספים
מוצרי אלוורה FOREVER LIVING
מוצרים של פוראוור Forever living המופקים מצמח האלוורה, יכולים לעשות פלאים לגוף, לעור, למערכת העיכול ולמשקל. יש להם יתרונות רבים ומגוונים שכדאי להכיר.
טיפול נטורופתי וטבעי בקנדידה
קנדידה הינה פטריית שמר אשר מופיעה בפלורת המעיים אצל חלק גדול מהאוכלוסייה בעולם המודרני ואיננה שייכת לפלורת מעיים תקינה
"בריאות 10" הטיפול באולקוס
מיכל פדרליין, נטורופתית מוסמכת, מתארחת בתוכנית "בריאות 10" עם פרופ' קרסו, ומדברת על שיטות שהנטורופתיה מציעה לטיפול באולקוס באמצעות תזונה נכונה וצמחי מרפא
טיפול נטורופתי וטבעי בכיב קיבה ותריסריון
כיבים בקיבה או בתריסריון הינם תופעה נפוצה מאוד, אשר משמעה פציעה בשכבת ההגנה הרירית של מערכת העיכול. הכיב מתפתח ברפידת הקיבה או ברפידת התריסריון במקומות שאוכלו על ידי חומצת הקיבה ומיצי העיכול
מן המדיה
נטורופתית מיכל פדרליין "בריאות 10" פרופ' קרסו- עשב החיטה
נטורופתית מיכל פדרליין - "תהיו בריאים" עם דנה רון- אלרגיות
עתונות
הטיפול הנטורופתי בעונות המעבר - "עכבר טבעי"